“Prizonierul din Manhattan” de la ArCuB: piesă jucată neconvingător

Nu prea există pe nicăieri vreo recenzie menită să te avertizeze să nu ajungi la comedia neagră Prizonierul din Manhattan, de Neil Simon, piesă celebră prin anii ’70, cu ceva premii la vremea ei, pusă în scenă la ArCub de Iarina Damian. Așa că te trezești în sală cu așteptări mari. Piesa este jucată atât de slab de cei doi actori principali, Tiberiu Păun și Afrodita Androne, încât ai impresia că le este lene să rostească replicile. Lipsa lor de energie și pasiune pentru rol se transmite și spectatorilor care abia mai reușesc să își țină căscatul.

În piesă este vorba despre un cuplu din Manhattan, Mel și Edna, care întâmpină tot felul de probleme: vecinii care fac gălăgie, lipsa banilor și a unei perspective în viață, blazarea, nesiguranța la serviciu etc. Problemele devin mai mari: le este spart apartamentul, Mel își pierde jobul, iar viața lor pare din ce în ce mai tristă, deprimantă și cenușie.

Nu există nicio tensiune în piesa de la ArCuB, umorul este prea slab ca să vă smulgă vreun hohot de râs, iar latura dramatică nu este deloc redată prin jocul actoricesc. Asta pentru că actorii par că n-au avut chef de personajele lor.

Cea mai slabă prestație este cea a Afroditei Androne, deloc potrivită pentru rol, o actriță care nu a știut să fie expresivă și s-a plimbat de colo colo pe scenă, rostindu-și replicile ca într-o scenetă la școala generală.  Nici colegul ei, de altfel, Tiberiu Păun nu a reușit să scoată mare lucru din rol.

Decorurile au fost bine realizate: o canapea, un fotoliu și diverse alte obiecte, cât să sugereze atmosfera dintr-un apartament.

Publicul la piesă a fost, ca de obicei la multe piese de la noi, ipocrit. A aplaudat cu frenezie, a chemat actorii pe scenă de vreo 3 ori și s-a arătat mulțumit de prestație. Așa că piesa o să se mai joace mult și bine, în loc să se pună în scenă altele mai bune.

În “Prizonierul din Manhattan” mai apar în roluri scurte și la fel de neconvingătoare Sorin Cociș, Jeanine Stavarache, Magda Catone și Mariana Dănescu.

Scenografia este semnată de Adriana Grand, iar ilustraţia muzicală şi light design-ul sunt realizate de Tudor Chirilă.

Nota: 3/10

Sursa poză: arcub.ro

Taguri:, , , , , ,

3 / 10

22.02.2013 Publicat de ela

Comentarii (2)

  1. Andra

    o adevarata tortura aceasta piesa…mai dureaza si doua ore si jumatate…cativa oameni radeau, nu prea am inteles de ce…am ramas traumatizata!

  2. Habarnist

    Sa nu-ti arati identitatea cand iti permiti sa aduci aprecieri unui act de cultura nu poate decat sa spuna ceva despre incultura criticului lipsit de simtul raspunderii. De fapt, ce te deranjeaza pe tine ?
    Totusi, ar fi bine sa mai citesti si parerile altora, tovarase critic de (d)uzina: http://www.artactmagazine.ro/comedii-de-neil-simon-pe-scenele-bucurestene-cum-si-de-ce-radem.html

Comentează

* Toate campurile sunt obligatorii.