“Călătoriile lui Gulliver” de Purcărete – cronică teatru

Spectatorii de la Teatrul Național, unde s-a jucat de curând acestă piesă în cadrul FNT, au fost introduși într-o lume fantastică încă de la prima scenă când un cal real a fost plimbat pe scenă, printre femei care nechezau.

Scenele fanteziste au continuat să se succeadă: doi șoareci imenși din care au ieșit doi actori, femei din care curgea făină, umbrele unor uriași, un copil care se plimba pe un căluț de lemn, o prostituată într-o rochie roșie, care ulterior a fost sfâșiată, omuleți de lut scoși dintr-o cutie, două fete care cântau într-un tomberon, toate pe fundalul satirei lui Jonathan Swift și a muzicii cântate la o pianină veche, dintr-un colț al scenei.

Piesa Călătoriile lui Gulliver este construită ca o suită de scene, care mai de care mai absurde și mai fanteziste, oferindu-le spectatorilor un adevărat delir vizual.

Călătoriile lui Gulliver este o producție a Teatrului Radu Stanca din Sibiu, unul dintre cele mai bune teatre din țară, dacă nu cel mai bun. Actorii de la Radu Stanca sunt expresivi, pasionați și plini de o energie pe care ți-o transmit și ție ca spectator. Ca să rezum cronica asta, Călătoriile lui Gulliver este una dintre cele mai frumoase piese pe care le-am văzut. Așa că duceți-vă cu încredere la Sibiu unde piesa se joacă în mod constant. Bilete găsiți aici.

Scenografia spectacolului este realizată de Dragoş Buhagiar, iar din distribuţie fac parte actorii Veronica Arizancu, Diana Fufezan, Raluca Iani, Tomohiko Kogi, Alexandru Malaicu, Adrian Matioc, Serenela Mureşan, Adrian Neacşu, Alexandru Nicoară, Eduard Pătraşcu, Cătălin Pătru, Ofelia Popii, Cristina Ragos, Natalie Sigg, Ciprian Scurtea, Cristian Stanca, Pali Vecsei şi Corina Vişinescu.

Călătoriile lui Gulliver este un proiect cultural demarat acum trei ani jumate în parteneriat cu Festivalul Internaţional de la Edinburgh şi finanţat cu sprijin de la Administraţia Fondului Cultural Naţional.

Pentru această piesă, Purcărete a primit premiul “Herald Angel” si multe critici pozitive din partea presei britanice.

10 / 10

08.11.2012 Publicat de ela