Total Recall (2012) – cronică film

Inspirat dintr-o povestire a lui Philip K. Dick (We Can Remember It For You Wholesale), Total Recall 2 are o poveste interesantă: o lume din viitor, Pământul aproape distrus și un individ Douglas Quaid (Collin Farrell) preocupat de niște vise bizare, care îl fac să își pună probleme asupra propriei identități. Din momentul în care Douglas Quaid decide să meargă la Rekall, o companie care îți transformă visele în amintiri, lucrurile iau o întorsătură spectaculoasă, iar până la finalul filmului vom avea numai acțiune și efecte speciale.

Problemele de identitate pe care le are Douglas Quaid încep să se clarifice pe parcurs, când începe să realizeze că nu are o nevastă, nu are un job plictisitor, ci dimpotrivă este un agent secret foarte important, bine antrenat, care salvează omenirea. Drumul spre vechea lui identitate este firul roșu al filmului, care ne ajută și pe noi spectatorii să nu ne pierdem prin atâtea împușcături și urmăriri.

Kate Beckinsale face un rol negativ destul de bun și își menține ținuta de fotomodel pe tot parcusul filmului, indiferent de câte picioare în cap le oferă adversarilor. Jessica Biel pălește pe lângă colega ei Kate, însă nici rolul nu îi cere prea mult. Colin Farrell mi s-a părut o alegere inspirată pentru rolul principal, mai ales că iese din tiparele eroului hollywoodian, plin cu mușchi și inexpresiv.

Total Recall 2 este un film cu foarte multă acțiune, bun de văzut la cinematograf în lipsă de altceva, care suferă însă de lipsa unei povești mai elaborate. Acțiunea alertă a filmului nu face decât să eclipseze povestea și să ne facă creierul varză până la final. Plus efectele vizuale lens flare, cool acum 12 ani în Unreal Tournament, sunt doar lame și foarte enervante.

Filmul a fost regizat de Len Wiseman.

Nota IMDB: 6.3

Nota Rotten Tomatoes: 30% fresh