The Impossible (2012): povestea unei familii supraviețuitoare a tsunami-ului din 2004

Daca vă plac filmele despre catastrofe naturale sau doar sunteți curioși să aflați mai multe despre anumite evenimente de acest fel, atunci ar trebui să vedeți The Impossible, un film inspirat din povestea reală a unei familii de spanioli care a reușit să supraviețuiască într-un mod uluitor tsunami-ului din 2004.

The Impossible, tradus la noi cu Paradisul spulberat, urmărește povestea cuplului format din Henry (Ewan Mc Gregor) și Maria (Naomi Watts), care ajung  împreună cu cei trei fii ai lor pe plaja Khao Lak din Phuket pentru a-și petrece vacanța de iarnă. După Crăciun, pe 26 decembrie, în timp ce se aflau la piscină, sunt prinși de tsunami și despărțiți: tatăl cu doi dintre copii într-o parte și mama cu celălalt fiu duși de ape în cu totul altă parte, printre copaci căzuți, mașini plutind și rămășițe de la casele distruse, în special bungalourile de pe plajă și resorturile de lux. Până la sfârșit asistăm la încercarea lor disperată de a se regăsi prin haosul creat de unul dintre cele mai mari dezastre naturale din istorie. De momente paradisiace nu prea avem parte, regizorul lăsându-ne doar câteva momente la început să vedem peisajul, restul filmului fiind o adevărată apocalipsă.

Regizorul Juan Antonio Bayona a redat destul de realist cele petrecute, așa că trebuie să vă pregătiți pentru imagini infricoșătoare cu multe cadavre, oameni chinuiți prin spitale și un peisaj paradisiac transformat intr-un dezastru. Naomi Watts are rolul cel mai dificil, Maria fiind de altfel cea mai afectată de tsunami dintre toți membrii familiei ei, rănile provocate de impactul apei fiindu-i aproape fatale. Felul în care ea și fiul ei cel mare, Lucas (Tom Holland), reușesc să supraviețuiască este cu adevărat impresionant.

Din păcate, Ewan McGregor nu reușește să transmită o intensitate la fel de mare a disperării așa cum reușește Naomi Watts cu personajul ei, momentele cu Henry și ceilalți doi fii părând doar o mică pauză de la adevărata dramă.

Pentru rol, Naomi Watts a fost aleasă chiar de Maria Belon, adevărata protagonistă a dramei, care a mărturisit că este o mare admiratoare a actriței încă de la 21 Grams. Alegerea a fost una inspirată, pentru acest rol, Naomi Watts a fost nominalizată la Globurile de Aur.

8/10

Taguri:, , , , ,

8 / 10