Snow white and the Huntsman (2012) – cronică film

Cu o atmosferă de Stăpânul Inelelor, cu multă acțiune, peisaje superbe și o poveste coerentă, Snow white and the Huntsman este o reinterpretare interesantă a basmului fraților Grimm, destul de diferită de Mirror, mirror, care e parcă prea simplu, colorat și siropos. Efectele speciale din Snow white and the Huntsman sunt mult mai spectaculoase, iar spectatorul este introdus și într-un context istoric, undeva prin Evul Mediu, într-un loc unde copacii înfloresc când oamenii sunt fericiți și se usucă dacă sunt asupriți. Singurul lucru care m-a cam îngrețoșat la film a fost discursul Albei ca Zăpada, cam prin ultimul sfert din film, când îi îndemna pe locuitorii asupriți să se răscoale împotriva Ravennei, Regina cea Rea, dar până la discursul ăsta filmul mi s-a părut chiar ok.

Charlize Theron se potrivește bine în rolul mamei vitrege odioase, iar Kristen Stewart, deși nu dădea semne că ar fi prea talentată în seria Twilight, face un rol de Albă ca Zăpada destul de reușit, care sparge tiparele de Albă ca Zăpada cu chipul angelic, rochia mereu apretată și coafura impecabilă. Din păcate, pe Kristen Stewart, din cauza unei aventuri amoroase cu regizorul Rupert Sanders din timpul filmărilor, nu o să o mai vedem și într-o continuare a filmului, partea a doua concentrându-se pe povestea vânătorului, jucat de Chris Hemsworth.

Deși n-a avut cine știe ce critici pozitive, Snow white and the Huntsman, tradus la noi cu Albă ca Zăpada și Războinicul Vânător, a fost bine primit de public, care a apreciat cum a transformat regizorul Rupert Sanders povestea. Nu prea i-am înțeles pe ăia care se așteptau ca un film cu Albă ca Zăpada să aibă cine știe ce profunzimi și au bălăcărit actorii, scenariștii și regizorul, acuzându-i că au transformat povestea în ceva anost și insipid.

Nota IMDB: 6.5

Nota Rotten Tomatoes: 48%

Nota Cronix: 7.0