O lună în Thailanda (2012) – cronică film

Cred că mi-ar fi mai ușor să spun despre ce nu este “O lună în Thailanda”, decât despre ce e, asta pentru că nu se întâmplă mare lucru în film. Un tânăr, Radu, interpretat de Andrei Mateiu, decide să meargă într-o vacanță în Thailanda cu prietena lui, Adina, care nu pare prea încântată de idee însă este dispusă să meargă pentru el.

În noaptea de Revelion, Radu își dă seama că nu are prea multe puncte în comun cu actuala iubită și că vrea pe cineva mai spontan, așa că îi livrează un discurs de despărțire Adinei, lăsând-o cu ochii-n soare. După care se duce cu prietenii lui pe la tot felul de party-uri, prin The Ark si Fabrica, gândindu-se că se înțelegea mai bine cu Nadia, cea de dinaintea Adinei.

Despre Adina nu mai aflăm nimic până la finalul filmului, doar din discuția unor fete care menționează că aceasta stă în casă și plânge. Interesul scenaristului merge către confuzia lui Radu, care vrea o prietenă mai puțin calculată, cu care să se potrivească.

Finalul filmului, împăcarea cu Nadia, este partea cea mai interesantă din film și ne dă și nouă spectatorilor o idee despre subiect. Radu a ajuns în același punct, nici Nadia nu vrea o lună în Thailanda și pare la fel de calculată ca Adina, iar Radu nu știe să-și aleagă partenerele. Emilia ar fi fost mai bună. Bineînțeles că se mai poate specula pe subiect, despre superficialitatea relațiilor, despre deciziile pripite ale lui Radu, însă regizorul nu punctează prea bine aceste lucruri, este vag în privința lor. Mesajul nu este clar, nu știm cine are dreptate, Radu că e nehotărât sau fetele alea ca sunt prea calculate. Filmul pare un documentar făcut de niște studenți despre noaptea de Revelion.

Ce nu mi-a plăcut la film, pe lângă lipsa unui subiect mai consistent, este că replicile actorilor sunt de multe ori acoperite de zgomotul de fundal și nu se înțelege nimic. Deși finalul aduce parcă un sens în toată povestea, filmului îi lipsește orice urmă de profunzime. Filmul s-ar fi putut numi la fel de bine “Noapte de Revelion cu băiat confuz” sau “Revelionul în cluburile bucureștene”.

Ce mi s-a părut funny este titlul filmului.

Rolurile Adina și Nadia au fost interpretate de Ioana Anastasia Anton și Sînziana Nicola.

In film mai apar Tudor Istodor, Victoria Răileanu și Ionuț Grama.