Lars and the real girl (2007) – cronică film

Lars and the real girl e un film bizar, cu scene lente în care nu se întâmplă mare lucru, deși subiectul avea potențial să fie exploatat din plin, cu multe tăceri și o poveste de dragoste redată într-o manieră foarte puțin captivantă.

Filmul ne prezintă povestea de dragoste dintre Lars (Ryan Gosling), un băiat cu o sănătate mentală șubrezită, și o păpușă gonflabilă, pe care și-o comandă de undeva din străinătate, parcă din Rusia. Subiectul pare amuzant, dar în film e destul de serios, așa că n-o să va treziți râzând în hohote la nicio scenă din film. Poate doar să zâmbiți la felul în care Lars își tratează prietena, ca pe o femeie reală, o îmbracă, vorbește cu ea, o duce în vizită, la petrecerea de la serviciu etc. Nu o să aveți parte de perversiuni, deoarece Lars nu știe la ce se folosesc femeile gonflabile și nici nu va afla până la final.

Lars ar trăi bine-mersi cu prietena lui gonflabilă dacă nu ar exista fratele lui cu nevasta care să se tot îngrijoreze și să încerce să îi explice că prietena lui nu o să se atingă niciodată de mâncarea de pe masă. Filmul nu e nici dramatic și nici comic, doar atinge la suprafață problema sănătății mentale a lui Lars și reacția comunității la această ciudată situație. De altfel, asta e singura morală a filmului: oricât de ciudați am fi, ceilalți din jur ajung să se obișnuiască cu noi.

Dacă vă plac filmele lente cu povești vag înduioșătoare despre oameni care se îndrăgostesc de obiecte sau dacă iubiți în secret un animal de pluș și nu știți ce reacție vor avea prietenii voștri când vor afla, atunci Lars and the real girl s-ar putea să vă captiveze.

În film o să-i mai vedeți pe Emily Mortimer și Paul Schneider. Regia a fost semnată de Nancy Oliver.

Nota IMDB: 7.4
Nota Rotten Tomatoes: 73%