Beasts of the Southern Wild (2012) – peisaje sordide

Dacă în Life of Pi ne bucurăm de tot felul de peisaje care mai de care mai drăguțe și mai încântătoare, în Beasts of the Southern Wild trebuie să facem față la multă mizerie și peisaje extrem de sordide, menite parcă să bage în depresie orice om cu un simț estetic cât de cât normal. Oricât ați încerca, nu o să găsiți nicio urmă de frumusețe în tot filmul, și asta pentru că regizorul Benh Zeitlin a mizat pe o adaptare fidelă a piesei Juicy and Delicious de Lucy Alibar, fără să încerce să coafeze cât de cât povestea.

Beasts of the Southern Wild spune povestea unei mici comunități din Louisiana, numită Bathtub, care nu vrea să plece cu niciun chip din mlaștina în care trăiește, deși este complet ruptă de lume și de realitate. Filmul urmărește îndărătnicia acelor oameni, care fac față inundațiilor, animalelor sălbatice și lipsei hranei, doar pentru a rămâne pe pământul lor. Personajele principale sunt o fetiță, Hushpuppy, interpretată impecabil de Quvenzhane Wallis, și tatăl ei, un individ cam bețiv, cu multe idei fixe. El reușește să aibă o legătură puternică și, specială (deși urăsc cuvântul ăsta) cu fiica lui, iar acesta este probabil cel mai frumos lucru din film. Nu atât de frumos cât să ne facă să uităm de urâțenia din jur.

Povestea din film ne este narată, cumva haotic, chiar de Hushpuppy, care are niște păreri despre viață și lume destul de interesante și amuzante, poate de aceea filmul este trecut și la categoria fantasy.

Hushpuppy este jucată atât de bine de Quvenzhane Wallis, care la vremea filmărilor avea doar 5 ani, încât a fost nominalizată la Oscar pentru cea mai bună actriță într-un rol principal. Quvenzhane Wallis nu a mai avut niciun fel de experiență cu actoria înainte de Beasts of the Southern Wild. Același lucru se poate spune și de Dwight Henry, cel care l-a interpretat pe tatăl lui Hushpuppy, care a fost și el o surpriză în ceea ce privește jocul actoricesc. Filmul este așadar interesant de urmărit pentru prestația celor doi actori debutanți.

Beasts of the Southern Wild a primit în total 4 nominalizări la Oscar și a câștigat nenumărate premii pe la Sundance și alte festivaluri. Sper ca Oscarul pentru cel mai bun film să meargă totuși la alte filme.

Nota 6/10

6 / 10

24.01.2013 Publicat de ela